Pilates

Få styrket hele din krop og få det bedre med dig selv – også indefra.
Træning er et fundament for en sund livsstil i balance. Gennem mine erfaringer på egen krop og gennem mine uddannelser ved jeg, hvad der skal til for at opnå en holdbar livsstilsændring som fører til en hverdag med mere energi og glæde.
Både kroppen og hovedet har brug for udfordringer for at blive stærkere, for at spænde af, for at afstresse og skabe balance. Med Pilates træning styrker du netop kombinationen af fysisk og mental træning, og har fokus på koordination og kropsfornemmelse. Ved at forstå din træning kan vi gennem motivation opbygge en stærk og afbalanceret krop.

Pilates er en træningsform, hvor du gennem øvelser lærer at bruge din krop mest optimalt og hensigtsmæssigt. Pilates øvelser er siddende eller liggende strækøvelser og styrkeøvelser, der har fokus på alle muskler i hele kroppen, øvelser som styrker og definerer musklerne, øger dine leds bevægelighed og gør din holdning afbalanceret.
Pilates tager udgangspunkt i en stærk Core, som er den dybe bug, ryg, mave og bækken. Der er fokus på, at alle øvelser starter fra centrum, så der arbejdes indefra og ud. Der er fokus på at styrke de mindre muskelgrupper, samtidig med at der arbejdes med de større og stærkere muskler. Med samtidigt fokus på åndedrættet, har øvelserne også en afspændende og afstressende effekt.

Pilates er en skånsom træningsform, som kan udføres på gulv (Mat Pilates) eller på Reformer (Reformer Pilates).
Ved Reformer Pilates gør et fjedersystem, at man kan øge eller mindske modstanden. Det betyder at du på en sikker og effektiv måde opnår styrke og fleksibilitet. På Reformeren har du mulighed for at variere træningen med et utal af øvelser, og det store spænd af muligheder gør, at Reformer træning dækker alt helt fra begynder til meget avanceret.
Ud over Måtte og Reformer bruger vi ind imellem også mindre udstyr som Elastikker, stok, Bolde, Foam Roller, Jump board og Pilates-ring.


Hvorfor Pilates?
- Pilates forbedrer din fysiske styrke
- Pilates er en skånsom træningsform, så alle uanset køn, alder og
  forudsætninger kan være med
- Pilates øger den mentale bevidsthed
- Pilates øger din kropsbevidsthed
- Pilates styrker alle muskelgrupper i kroppen – også de dybe muskler
- Pilates tager udgangspunkt i Coren og styrker mave, ryg og lænd
- Pilates har en helhedsorienteret tilgang til din krop
- Pilates har fokus på åndedrættet
- Pilates er velegnet til genoptræning efter skader

Hvad kan Pilates gøre for dig?
- Afstresse
- Styrke og tone musklerne
- Styrke mave, ryg og lænd, kroppens Core
- Lindre kroniske smerter i ryg og led
- Øge blodgennemstrømning cirkulation og stofskifte
- Styrke balance mellem krop og sind
- Forbedre koordination og balance
- Forbedre udholdenhed og koncentration
- Give dig en mere opretstående kropsholdning, så du undgår
  uhensigtsmæssige arbejdsstillinger
- Gøre dig til en bedre udgave af dig selv

Du vil gennem bevægelse og Pilates-træning opnå et større overskud i din hverdag. Efterhånden som resultaterne af din træning viser sig, vil du opnå både fysisk og mentalt velvære. Vejen til velvære skaber vi sammen gennem sjov, motiverende og effektiv træning.

Læs mere:
De 6 grundprincipper
Reformer Pilates
Mat Pilates
Outdoor Pilates